Case: Een spannende kick-off voor Axians

2 januari, 2023

Afgelopen jaar ontwikkelde IT-organisatie Axians voor haar Cyber Security-dienstverlening een cybercampagne: de Cyber Squad. Hiervoor wilde marketeer Eleni Skafidas een impactvolle kick-off organiseren. “Het is toch nét wat anders om een campagne op een podium te presenteren, dan via Teams of een link in de mail.” Eleni vroeg ons om een spannende, audiovisuele productie neer te zetten. Mission impossible? Niet voor ons!

Lancering van de Cyber Squad

Waarom lanceerde Axians  de Cyber Squad-campagne? Eleni: “Security is natuurlijk een hot topic. Met deze specifieke campagne triggeren we bedrijven om verder te kijken dan preventieve securitymaatregelen. Bedrijven die met cyberaanvallen in het nieuws komen, deden echt niet niks aan security. Maar om een veilige IT-infrastructuur te kunnen bouwen en behouden moet je ook zicht houden op je netwerk, op kwetsbaarheden en op gaten in de verdediging. Kortom, je moet de situatie actief blijven monitoren. Daar spelen we op in.” Voor deze cybercampagne ontwikkelde de marketingafdeling ook een commercial. Deze wilden ze in eenzelfde, spannende setting presenteren met echte allure. “Dan heb je nét iets meer nodig dan alleen een beeldscherm.”  

Meedenken met Axians

Nadat ze bij Axians hun visie rond hadden, vroegen ze offertes bij verschillende audiovisuele-partijen op. Waarom ze voor ons kozen? “Deze kick-off was een relatief kleine productie, de presentatie duurde nog geen uur. Dus ik merkte dat veel partijen minder moeite in de offertes en gesprekken staken. Toch lag er, ondanks de kleine schaal, veel druk op deze kick-off. Om betrokkenheid onder collega’s te creëren moest alles er namelijk spot-on uitzien. Audivio dacht vanaf het begin écht goed mee. Dat zocht ik.”

Strakke samenwerking vooraf

Om een audiovisueel-plan uit te denken voor de kick-off, stuurde Eleni ons eerst foto’s en video’s van de locatie: het magazijn van Axians. Vanuit daar bedachten we samen hoe we een spannende sfeer met allure konden creëren. Eleni: “Audivio opperde eerst om met rook te werken. Dat had wel gepast, maar het kon niet vanwege de brandmeldinstallaties. Daarop bedachten ze om met gekleurde lampen in onze huisstijlkleuren te werken. Dat vond ik een mooie touch.” Al deze zaken bespraken we telefonisch met Eleni. En we ontmoetten haar en haar collega’s pas op de showdag zelf. 

Hele Audiovisuele productie overlaten aan Audivio 

Met twee man sterk vertrokken we naar Axians om de kick-off op poten te zetten. “Ze belden mij toen ze er waren, ik leidde hen kort rond en daarna gingen ze aan de slag. Ik kon zelf niet de hele dag bij de opbouw zijn, want ik moest van alles regelen. Naast de presentatie hadden we namelijk ook een escaperoom op locatie staan die dag, de Cyber Squad-bomberjacks moesten uitgedeeld worden aan de collega’s en voor de borrel moesten ook nog de puntjes op de i worden gezet. Ik ben twee keer langs geweest om even mee te kijken. Ze hadden mijn nummer wel voor noodgevallen, maar dat was gelukkig niet nodig. Ik kon het echt helemaal aan het Audivio-team overlaten. Het is fijn als je werkt met mensen die weten wat ze doen.” 

Een donkere, spannende sfeer 

Eleni was ook tevreden met het resultaat van de opbouw. “De presentatie vond natuurlijk plaats in ons magazijn, maar ik had helemaal niet meer het idee dat we daar stonden. Om het grote scherm hingen zwarte doeken, waardoor je geen kabels meer zag. De beamer was achter het beeldscherm geplaatst, zodat niemand door de projectie heen kon lopen. Ook hing het scherm wat hoger, zodat de presentatie goed zichtbaar was. En tijdens de presentatie was alles ook zeer professioneel geregeld met een bedieningspaneel, klikkers en microfoontjes. Allemaal dingen waar ik zelf niet aan had gedacht.”  

Gewenste effect bereiken met Audiovisuele productie 

Hoe de presentatie uiteindelijk verliep? “Ja, super. We bouwden de spanning al op bij binnenkomst, doordat het helemaal donker was op de gekleurde lampen na. Mensen zaten direct in de sfeer van de Cyber Squad. De presentatie verliep vervolgens heel soepel en had het gewenste effect. Want na afloop vertelden veel collega’s hoe geweldig ze het vonden. Zij komen regelmatig in het magazijn en kennen het dus op hun duimpje. En nu was het omgetoverd in zo’n andere setting. Dat maakte het extra bijzonder.” 

Geen omkijken naar audiovisuele productie

Inmiddels is de kick-off even geleden. Hoe kijkt Eleni terug op de samenwerking? “Alleen maar positief. Ik vond het heel fijn dat ik geen omkijken had naar de audiovisuele techniek. Zeker omdat ik zo’n drukke dag had, waar ik steeds de juiste mensen op de juiste plek moest krijgen. Na afloop belde Edan mij ook nog even op, om te checken of alles goed was gegaan. Zo rondden we het mooi af. Al bij al vond ik het een hele goede customer experience.”  

Neem contact op 

Benieuwd wat wij voor jouw evenement kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op via 033-2852940 of via info@audivio.nl.  

Meer informatie?

Wil jij ook zo’n vlekkeloze en eerlijke samenwerking met een audiovisuele partner? En ben jij benieuwd wat wij voor jouw evenement kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op via 033-2852940 of via info@audivio.nl.
Edan van der Meer
Bevlogen adviseur
Deel dit bericht

Bekijk ook eens

Cases

Een Oranjefeest in Baarn

Woon jij in of om Baarn? Dan heb je hier vast wel eens Koningsdag gevierd. Dat gezellige event wordt jaarlijks georganiseerd door de Oranjevereniging Baarn & Oranje, in samenwerking met

Lees verder →

Meer informatie ?

Heb je een vraag over één van onze diensten en wil je meer informatie? Bel of App ons en we helpen je graag verder. Opzoek naar uitgebreid advies? Plan dan hier direct een adviesgesprek in.