Case: Snel schakelen met Bax Projects

Bezocht jij wel eens een event van Peugeot Nederland of Toyota Nederland? Dan is de kans groot dat Bax Projects dit organiseerde. Dit creatief evenementenbureau uit Wijk bij Duurstede zet namelijk geregeld mooie evenementen voor automerken op touw. 

Maar tijdens de pandemie stond Bax Projects opeens voor een nieuwe uitdaging: al deze offline events moesten tijdelijk online plaatsvinden. Dat was een behoorlijke kluif, waar ze een partner voor zochten. Die partner, dat waren wij! Martijn Bax, eigenaar van Bax Projects, vertelt over zijn bijzondere loopbaan én over zijn ervaringen met Audivio. Lees snel verder! 

Van techniek naar productie

Live events, online events, livestreams, branding en campagnes… Bax Projects doet het allemaal. In het begin lag de focus voornamelijk op de autobranche, maar tegenwoordig organiseren ze ook grote events voor (internationale) bedrijven binnen de financiële sector, retail, healthcare en IT.   

Hoe oprichter Martijn Bax in deze branche terecht kwam? Hij vertelt: “Ik volgde een technische studie, HTS Elektronica, maar kwam er al snel achter dat ik het te veel theorie vond. Een goede vriend van me werkte in die tijd aan professionele theaterproducties. Hij vroeg of dat niet iets voor mij was en dat leek me eigenlijk wel wat. Ik stopte met mijn studie en spendeerde de rest van het schooljaar in de productiebranche. Het was bijna een soort stage. Ik vond dat enorm leuk om te doen, vooral het geregel. Zo kwam ik het vak in en ik ben er nooit meer uitgestapt.”  

De geboorte van Bax Projects

Maar het duurde nog even voordat Martijn zijn eigen bedrijf begon. “Ik ging al jong aan de slag als projectmanager, dat heb ik voor een lange tijd gedaan. Ik draaide mee met producties van onder andere de Lion King en Marco Borsato. Ik werkte met echte rock en rollers. Dan leer je je mannetje wel staan, vooral op zo’n jonge leeftijd. Maar eigenlijk merk je al snel dat het allemaal grote beren zijn, met een klein hartje.  

Hierna was ik een tijd lang freelancer en werkte ik bij een communicatiebureau. Al gauw maakte ik de stap naar evenementen en communicatie, als hoofd productie. Toen dat bedrijf failliet ging begon ik voor mezelf en sprong ik in die projecten waar zij wegvielen. Een deel van het netwerk en klanten kon ik overnemen, dat was fijn. Zo kwam ik ook al snel terecht bij grote opdrachtgevers als Peugeot en Delta Lloyd.”  

Snel schakelen naar online audiovisuele producties

Onze samenwerking met Bax Projects ontstond uit de vraag naar een partner om online events op te zetten. Inmiddels verzorgen wij de audiovisuele productie van zowel online als offline events. “Bax Projects organiseert enorm veel events. We werken met drie of vier vaste AV-leveranciers: voor ieder event kijk ik welke leverancier hier het beste bij past en wiens expertise hier nodig is. Maar toen de pandemie uitbrak stonden we opeens voor een nieuwe uitdaging: al onze offline events moesten opeens online gehouden worden. 

Dat was een verandering waar wij niet op voorbereid waren. En dus startte ik mijn zoektocht naar een AV-partner die de overstap in goede banen kon geleiden. Audivio benaderde mij met hun verhaal. Het klonk goed, maar zoals het gezegde gaat: eerst zien, dan geloven. In deze branche worden er namelijk veel loze beloftes gedaan. Bij Audivio is niets minder waar! Ze boden voor onze projecten de juiste prijs-kwaliteitverhouding aan. En bovendien verliep de overstap écht vlekkeloos.”  

De kracht van Audivio

Vanaf dat eerste gesprek zat het goed tussen Audivio en Bax Projects. Maar wat die samenwerking nou zo goed maakt? “Ik ben een mensenmens. Als ik met iemand samenwerk, dan wil ik dat het klikt. Die klik had ik met Audivio. Edan, de eigenaar, wil graag goed doen met zijn bedrijf – dat merk je. Hij neemt mijn feedback en verwachtingen dan ook erg serieus. Het team denkt mee en je kunt goed met ze sparren. Ze leveren hoogwaardig werk, komen afspraken na en zijn proactief. Daar word ik gewoon blij van.  

Audivio snapt dat het niet alleen draait om de techniek, dat geeft me een fijn gevoel. Onze samenwerking is soms net een huwelijk: we kunnen alles tegen elkaar zeggen. Dat schept een goede band! Audivio onderscheidt zich echt van de concurrentie. Dat komt vooral door hun enthousiaste en deskundige team, dát is de kracht van Audivio.” 

Neem contact op

Benieuwd wat wij voor jouw evenement kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op via 033-2852940 of via info@audivio.nl.

AUDIVIO LEVERT

Events met impact

Geluid dat je voelt, rake tonen die je ziel binnendringen. Magische lichteffecten. Wanneer je licht, geluid of video professioneel inzet, is het geen techniek meer, maar is het pure emotie. En wij draaien samen aan de knoppen. Zo ráák je je publiek